Advocaatscore
  • Hoe werkt het?
  • Tarieven
  • Portfolio
  • Referenties
  • Media
  • Demo aanvragen
  • Review Awards 2020
  • Blog
  • Over ons
  • Contact

De reviewtool binnen de advocatuur

Foto
Informatie aanvragen

Als advocatenkantoor zelf reviews verzamelen en beheren

Foto
Waarom Advocaatscore?
  • 70% van de cliënten gebruikt reviews
  • Zonder reviews laat u omzet liggen
  • Uw website verschijnt hoger in Google
  • Reviews zijn het online via-via
  • Optimaliseren van uw dienstverlening
Foto
Gratis demo aanvragen

Anderen over Advocaatscore

Foto

​​

​"Reviews beïnvloeden de keuze voor een product, reis of restaurant. Ook dienstverleners laten zich beoordelen. De potentiële cliënt vraagt erom."

- Advocatenblad
Foto
"Na Van Iersel Luchtman Advocaten volgde deze week ook Kneppelhout & Korthals. Zij openbaren de opmerkingen van cliënten over hun dienstverlening."

-
Mr. Online
Advocaatscore in de media

Foto
Foto
"Als rechtzoekenden waarde hechten aan het aan lezen van ervaringen van cliënten, waarom dan niet delen?" 

Marielle van Essen
- Van Essen Advocaten
​"Ons gaat het bottomline om tevreden klanten, het nog leren van klantervaringen en het pionieren voor meer transparantie binnen onze sector."

Boudijn Driessen
- Kneppelhout & Korthals Advocaten
Meer referenties

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Portfolio

Online reviews in de advocatuur

Potentiële cliënten bekijken even de reviews bij het kiezen van een advocaat. Zoals men ook naar reviews kijkt bij het boeken van een hotel of de aanschaf van een koffiezetapparaat. Onderzoek toont aan dat 70% van de mensen reviews gebruikt in hun (online) keuzeproces. Voor oudere mensen, de 55-plussers, ligt dit percentage lager. Jonge mensen, dertigers, weten niet beter dan dat er reviews of beoordelingen beschikbaar zijn die behulpzaam zijn bij de aanschaf van een dienst of product.

Via via

Foto
Veel advocaten vertellen ons dat nieuwe clientèle vooral binnenkomt via de mond-tot-mondreclame van bestaande cliënten; en ook het eigen netwerk van een advocaat levert, als het goed is, op gezette tijden nieuwe cliënten op. Dat is beide prima, en belangrijke input waar het de acquisitie betreft. Echter, het is beide louter offline. Online gelden andere wetten, namelijk die van de digitale mond-tot-mondreclame. Want, waarom degene die op een verjaardag, een netwerkborrel of de buurtBBQ enthousiast verhaalt over uw kwaliteiten als advocaat, dit niet ook even laten vermelden op uw website? Advocaatscore voorziet in deze mogelijkheid. 

Verbeterde online vindbaarheid

Advocatenkantoren nemen zich geregeld voor hun website te verbeteren. Zeker als deze net af is, zijn er allerhande goede voornemens de website ‘actief te houden’ met een wekelijkse blog, af en toe een post op Facebook of Instagram, een nieuwsbrief, etc. In de praktijk blijft het vaak bij voornemens. Die nieuwe zaak gaat altijd voor. Dat is begrijpelijk, maar tegelijk is het wel van belang uw website van verse content te voorzien, dit om te voorkomen dat zij wegzakt in Google. Met Advocaatscore kunt u eenvoudig, wekelijks, nieuwe content genereren. De inspanning bestaat uit het sturen van een mailtje, door uzelf of door het secretariaat, that’s it! Cliënt zorgt vervolgens voor ‘actie’ op uw website, simpelweg door het achterlaten van een beoordeling. Bovendien – ook van belang – is Advocaatscore gecertificeerd Google Review Partner. Dit unieke partnership zorgt ervoor dat uw website aanspraak maakt op een betere vindbaarheid van uw website. 

Advocaten zijn net taxichauffeurs

Alle online voordelen zijn prachtig, maar Advocaatscore heeft ook een interne functie. Omdat met deze tool systematisch de cliënttevredenheid kan worden getoetst. Dus niet af en toe vragen hoe een cliënt de dienstverlening heeft ervaren, nee, permanent uitvragen wat men ervan vindt. Dat is nuttig, want het houdt u en uw collega’s scherp. Let maar op: als een advocaat van tevoren weet dat de cliënt gevraagd wordt de dienstverlening (achteraf) te beoordelen op onderdelen als communicatie en betrokkenheid, dan gaat een advocaat vanzelf beter communiceren en toont hij of zij zich, meer dan voorheen, betrokken. Dit fenomeen is overigens niet enkel van toepassing op advocaten, het geldt voor ieder mens. Denk in dit verband aan taxichauffeurs van Uber die aanmerkelijk vriendelijker zijn dan taxichauffeurs van bijv. de TCA. Niet omdat het intrinsiek vriendelijker mensen zijn, maar wel omdat ze weten dat reviews direct van invloed zijn op de omzet. 
 "Ruim 70% van de mensen bekijkt eerst beoordelingen van anderen voordat ze met een bedrijf in zee gaan."

Vrijblijvend informatie aanvragen?
Bel 088 - 833 88 38

Wilt u dat wij contact met u opnemen? Vul onderstaand formulier in.
Verzenden

​ Bezoekadres

 Reactorweg 47
 3542 AD Utrecht
 Postadres
 Jacob Jonkerlaan 5
 3555 JW Utrecht

Locatie

Advocaatscore

Advocatenkantoren waren begin 2017 nog totaal onbekend met reviews, vandaag maken bijna 2.000 advocaten gebruik van Advocaatscore. Top!”, aldus Albert Munneke van Advocaatscore

Blog

Reviewmarketing in de advocatuur. Waarom?
5 redenen waarom je vandaag nog moet starten met reviews!
De 5 meeste gehoorde bezwaren tegen reviews

    Meer informatie?

Verzenden

Neem contact op

 © Advocaatscore  2020
Privacyverklaring Advocaatscore
​Deze website is gemaakt door online marketing bureau BDMG
  • Hoe werkt het?
  • Tarieven
  • Portfolio
  • Referenties
  • Media
  • Demo aanvragen
  • Review Awards 2020
  • Blog
  • Over ons
  • Contact